top of page
Image by Kelly Sikkema
Educational approach_300x.png

כתבות ומאמרים

Babys_1_300x.png
pedagogy_1_300x.png
parents_300x.png
Diapers_1_300x.png
Sleep_1_300x.png

האם כדאי לשלוח את הילדים לקייטנה בקיץ?

החופש הגדול, יש שיגידו שהוא גדול מדי, מאתגר הרבה הורים. הפתרון הרווח למילוי הזמן לילדים הוא בקייטנות. אבל מה אם הילד לא רוצה להירשם לקייטנה? האם צריך להכריח? ובכלל, כמה חופש בחירה צריך לאפשר לילדים בחופש הגדול הזה?



ילדים בקייטנה

רבות כתבתי לכם על החופש הגדול. על איך מומלץ לנהל אותו, על הרגלי השינה של הילדים במהלכו, על ההתארגנות לקראת סופו, והפעם אני רוצה להתייחס לסוגית הקייטנות. קייטנות הן מסגרת חינוכית חופשית יותר מהרגיל, אבל יש בה גבולות והיא עוזרת לשמור על איזשהו סדר בתוך אי-הסדר שחופש גדול מביא איתו.

נשאלת השאלה למה בכלל צריך לשמור על איזשהו סדר בחופ הגדול? זה לא כל הרעיון בחופש - שאין בו סדר?


אז זהו, אני ממליצה כן לתכנן את החופש ולהכניס לתוכו גבולות, אם כי אחרים מהשגרה. לשגרה ולהרגלים יש השפעה מאוד גדולה על תחושת הביטחון של הילדים ולכן הם כ"כ חשובים. גם להורים קל יותר להתמודד עם חודשי הקיץ כשהם מחולקים ליחידות של זמן מתוכננים מראש (שבוע סבתא, 3 ימים של חופשה, שבוע טיול, יום בשבוע שבו הילדים ישנים אצל חברים וכיו"ב).

מעבר לזה, כשמתכננים פחות או יותר את תוכנם של חודשי הקיץ - אפשר להספיק בהם יותר. יודעים איך לחלק תקציב לכל סוג של בילוי, ומוודאים שקיימים את כל מה שהילדים היו רוצים לעשות (בהתאם להישג ידכם ולאילוצים).


בכתבה שלי שעלתה לעיתון "הארץ" אני מרחיבה בהסברים ובדוגמאות למה סדר כזה הוא חשוב, ואיך בונים אותו בחן.


אחד הגבולות שאני מדברת עליהם שם הוא גבול שעות השינה והארוחות. אלה עוגנים ביממה שאם נשמור עליהם מסודרים ועקביים - יהיו פחות מאבקים עם הילדים ויהיה להם ברור איפה החופש שלהם בנושא (למשל - פעם בשבוע בחופש הגדול מותר לישון ממש מאוחר ולעשות מסיבת פיג'מות. או, פעמיים בשבוע שחופש הגדול קונים אוכל בחוץ, וכו').


באשר לשאלת הקייטנה - אני בעד לאפשר לילדים מעל גיל 9 לבחור אם ברצונם להירשם לקייטנה או לא, וגם לשתף אותם בבחירת סוג הקייטנה (יש קייטנות נושא לפי תחומי עניין שילדים יכולים לפתח בקיץ. אני בעדן). לילדים קטנים אין אפשרות בחירה בעניין קייטנה משום שהיא המסגרת שמאפרת להורים לצאת לעבוד כאשר ילדיהם נמצאים בהשגחה. לכן אל תשאלו אם מתחשק להם ללכת לקייטנה, אלא שתפו אותם רק בבחירתה (אם יש מבחר).


בכתבה האני מציעה עוד כמה הצעות ייעול לגבי התנהלות עם הילדים בקיץ, בדגש על שאלת הגבולות לעומת החופש. אני מאוד ממליצה לקרוא אותה. הנה לינק אליה (לא צריך להרשם כמנוי לעיתון. הטור שלי ב"הארץ" פתוח לקריאה בחינם).

דברו איתי

WhatsApp_Gray_300x.png

עקבו אחריי ברשת החברתית

FB_1_300x.png
Instagram_300x.png
bottom of page