top of page

איך מנהלים את פתיחת השנה בצורה מוצלחת בגן?

איך צריך להגיב לנשיכות של ילדים?

מה עושים כשילד מסרב לשתף פעולה עם פעילות במליאה?

איך מתמודדים עם ילדים מאתגרים בביה"ס?

איך מונעים מצוות חינוכי להגיע למצבי קיצון של אלימות כלפי הילדים?

מה צריך לעשות כדי לנהל את זמני הארוחות עם הילדים בהצלחה?

איך מוודאים שלא מפספסים את צרכיו של כל ילד במסגרת החינוכית?

מתי ואיך גומלים ממוצצים את הילדים בגן?

מה עושים עם פעוט שאינו גמול מחיתולים?

איך מתמודדים עם קשיים בין אנשי הצוות במסגרת החינוכית?

מה עושים עם הורים מאתגרים?

איך לא נשחקים?

מה צריך לעשות כשילד נכנס לטנטרום?

האם להכריח ילדים לעבוד בכל פינות הגן?

שיעורי בית הם זכות או חובה?

כמו כל איש מקצוע טוב שרוצה לשמור על כשירותו - גם אנשי חינוך זקוקים לליווי פדגוגי.

 

לא משנה כמה ותיק הצוות בגנך, לא משנה בכמה הכשרות מחזיקה מדריכת הצהרון שבניהולך, לא משנה כמה ניסיון יש למטפלות שגייסת - כולם וכולן זקוקות וזקוקים להנחיה במהלך השנה.

 

למה?

קודם כל - זו חובה, וטוב שכך. כי בהיעדר השגחה, ליווי והעשרה מקצועית - הצוות החינוכי נשאר לבד עם דילמות שהוא פוגש יום יום בעבודה עם הילדים בגן ובביה"ס.

מנהל/ת המסגרת החינוכית - מעורב מדי, ולא תמיד יכול/ה לפתור את הבעיות האלה, שלפעמים הוא/היא בעצמו/ה חלק מהן. המצב הזה עלול ליצור תסכול ומירמור שמתבטא בסופו של דבר בעבודה עם הילדים.

 

תפקידה של מנחה פדגוגית הוא לבקר את המסגרת החינוכית, להעשיר את הצוות בה בתכנים מתחדשים שמותאמים לצרכים בשטח, ולהיות כתובת מקצועית לאתגרים חינוכיים שמתעוררים במהלך השנה כדי לשמור על הצוות בשיאו.

אף שנה לא דומה לקודמתה, ואף כיתת ילדים לא זהה לאחרת. כל ילד הוא אחר, לכל צוות חינוכי יש ד.נ.א אחר, ועם זה צריך לדעת לעבוד ברגישות ובמקצועיות כל שנה מחדש. כדי לעזור לך לקיים את זה גם בגנך - צריך ליווי פדגוגי. את/ה לא צריכ/ה לעשות את זה לבד.

profile 7_edited.jpg

למה אני?

 

בהכשרתי אני אשת חינוך והוראה, מכירה גנים ובתי ספר מקרוב. הייתי שותפה בהקמת גן בחו"ל, בבניית חזונו ובניהולו השוטף. 

בישראל הייתי שותפה במיזם חינוכי מדהים שמטרתו לפקח ולהדריך צוותי חינוך בגנים פרטיים לפני שהיו מחוייבים לקבל הדרכה פדגוגית (היום זו חובה).

הנחיתי צוותים חינוכיים בצהרונים של משרד החינוך במשך כ- 3 שנים, ושימשתי רכזת פדגוגית ארצית של תכנית ההנחיה הפדגוגית לצהרונים אלה. במסגרת​ התפקיד גייסתי מדריכות פדגוגיות, הכשרתי אותן וליוויתי אותן בעבודתן, כתבתי תכנים להשתלמויות של צוותי החינוך ושל צוותי המנחים.

ההכרות שלי עם עולם הילד היא רבת פנים.

משום שאני עובדת עם הורים כמדריכת הורים - אני מכירה גם את הצד שלהם בתמונה. בנוסף, הידע שלי כיועצת שינה, יועצת גמילה מחיתולים, מפענחת ציורי ילדים ומדריכת שפת התינוקות - כולו בא לידי ביטוי בכל מפגש עם צוות חינוכי שעובד עם ילדים. כל אלה מהווים ערך מוסף משמעותי כשמדובר בליווי של מי שעובד עם ילדים.

אני מכירה היטב מסגרות חינוכיות, בקיאה בצרכי הילדים בכל שלב התפתחותי, מצוידת בכלים ובהכשרות שנוגעות לאתגרי הגיל הרך, מעורה באתגרים שמאפיינים צוותי חינוך שעובדים עם הגיל הזה, ומנוסה בלהנחות צוותים כאלה.

לקריאה נוספת אודותיי ועל הגישה החינוכית שלי לחצו כאן

דברו איתי

WhatsApp_Gray_300x.png
bottom of page