top of page
Image by Kelly Sikkema
Educational approach_300x.png

כתבות ומאמרים

Babys_1_300x.png
pedagogy_1_300x.png
parents_300x.png
Diapers_1_300x.png
Sleep_1_300x.png

סיפורם של אחים בכורים

ילד סנדביץ' דומיננטי ונלחם על מקומו, בן זקונים מפונק, ובן בכור אחראי על כולם. האמנם? האם אפשר לאפיין את אופי הילדים על פי סדר הילודה שלהם? ומה המחקר אומר על ילדים בכורים?


elder brother SIBLINGS

כילדה בכורה בעצמי, כמדריכת הורים ותיקה וכאשת פדגוגיה שמלווה גנים ובתי ספר- אני יכולה לספר לכם הרבה על מורכבותו של הילד/ה הבכור/ה במשפחה.


כתבה שלמה שלי הוקדשה לנושא, והיא משלבת מחקרים ודעות שונות לגבי דפוסי ההתנהגות של ילדים בכורים.


פרופ' קווין לימן כתב את הספר The Birth Order Book, ובו הוא מסביר שלסדר הילודה כן יש השפעה על אופי הילד, אבל יותר מסדר הילודה משפיעה ההתייחסות של ההורים לילדים. היות והורים מייחסים לילדיהם באופן שאינו זהה - רק מתבקש שהתייחסותם לילדים תושפע בין היתר מהשלב בהורות שבו הצטרף לחייהם כל ילד וילד.

קל להסכים שבן בכור מהווה התנסות ראשונה ובתולית להורים בכל הקשור לתפקידם החדש. אי לכך, ההתייחסות אליו בהכרח תהיה אחרת, גם אם לא במודע, מילדם השני והשלישי. ההבדלים האלה הם טבעיים, והם חלק ממה שמייצר קווים לדמותם של בכורים.

מטבע הדברים, הרבה פעמים ילדים בכורים לוקחים אחריות על אחיהם, בעל כורחם. לא תמיד התפקיד הזה קל, ולעיתים הוא אפילו מורכב מאוד במיוחד לצד העובדה שמתעוררים הרבה רגשות קנאה כאשר מצטרף אח חדש למשפחה.


הכתבה המלאה מרחיבה על מקומם של הילדים הבכורים ומזמינה להבין אותם קצת יותר טוב.

דברו איתי

WhatsApp_Gray_300x.png

עקבו אחריי ברשת החברתית

FB_1_300x.png
Instagram_300x.png
bottom of page