• נופר לוטווין- הארץ

מתווה החזרה לגני הילדים: למה הוא גרוע ומה צריך לשנות בו?


תכנית החזרה לגן לא לוקחת בחשבון את מאפייני הגן ואת צורכיהם של ילדי הגיל הרך. ד"ר אפרת מור מציעה מתווה חלופי, שייתן מענה מקצועי לילדים, לצוות החינוכי וגם לשמירה על הבריאות. לכתבה המלאה שפורסמה ב"הארץ" לחצו כאן

התשתית לתפיסה החינוכית שלי, היסודות שעל בסיסן אני מדריכה הורים ואפילו העקרונות לבניית תכנית שינה לפעוטות - כולם נובעים מתוך הגישה הדיאלוגית בחינוך, אותה למדתי מהאישה המרואיינת כאן. בימים אלה, בהם נשות חינוך נמצאות בחזית ושאלת מתווה הגנים עומדת במרכז השולחן, יש חשיבות רבה להעניק במה לקול מקצועי (ולא פוליטי, לשם שינוי), שמכיר מקרוב את המערכת הגנית ואת צרכי הילדים. לכן, כשד"ר אפרת מור מציעה פתרונות אחרים לחזור לשיגרה, כדאי בהחלט להקשיב לה.

[...]

"ילדים בגיל הגן צריכים לשחק, לבנות, לצייר, לרוץ ולעיין בספרים. הם משחקים ביחד ובאותם החפצים, מה שתורם להתפתחות שלהם, אבל גם מגביר את סיכוי ההדבקה. בנוסף, משך הקשב שלהם נמוך והם עוברים תכופות מפעילות אחת לאחרת. המתווה הנוכחי מחייב את הצוותים לדאוג להפרדה בין הילדים, מוביל להגבלת המשחק ולישיבה ממושכת עם אשת צוות סביב שולחן. הגננות תהיינה עסוקות בשמירה על המתווה במקום בהובלת תהליכים פדגוגיים. בנוסף, ילדים בגיל הגן לומדים מתוך פעילות ולא באופן פרונטלי, ובמתווה הנוכחי יש פגיעה במהות ההוויה הזאת. אין בה מענה לצורך של ילדים במשחק חופשי, תנועה, התחברות ספונטנית לבני גילם, וביצירת חיי ילדות אותנטיים".

[...] לכתבה המלאה שפורסמה ב"הארץ" לחצו כאן

#חינוך #גן #דיאלוג #עיתוןהארץ

מדריכת הורים מומלצת בטלפון

כל המוצג באתר הוא בגדר המלצה ובאחריות הקורא בלבד. אין זה תחליף להתייעצות מקצועית ו/או לטיפול רפואי. 

החומרים המתפרסמים באתר בלעדיים לנופר לוטווין. אין לעשות שימוש בכתוב החורג מכללי זכויות היוצרים והקניין הרוחני. כל העתקה/שכפול/העברה/הפצה/עריכה של החומר ללא אישור מהיוצרים אסורה בהחלט