top of page
Image by Kelly Sikkema
Educational approach_300x.png

כתבות ומאמרים

Babys_1_300x.png
pedagogy_1_300x.png
parents_300x.png
Diapers_1_300x.png
Sleep_1_300x.png

?להתחבק לפני הילדים


הורים שמביעים חיבה זה לזה מול ילדיהם- טוב , רע או לא נורא?



סרטונים רבים רצים ברשת מדי פעם על תגובות ילדים למראה הוריהם מביעים חום זה לזה. אם נשים לרגע צחוק בצד - איך אתם חושבים שצריך לנהוג? האם בכלל יש תשובה לשאלה כזו, או שזה תלוי באופי של בני הזוג? מה אפשר להסיק מהתגובה הכל כך אמוציונלית של התינוקות בסרטונים האלה?

מחקרים רבים מצביעים על יכולת מאד ברורה של ילדים לזהות חיבה מגיל צעיר כשהם צופים בה, ולפרש את גילויי האהבה כחיוביים. שמעתם נכון. הם מתרגמים מגע בין אנשים, חיבוק, נשיקה על המצח, ליטוף - כחום ואהבה. מאותה סיבה הם גם מקנאים לעיתים כשזה קורה אך לא כלפיהם.


נראה לי ברור מאליו אבל אדגיש בכל זאת למען הסר ספק: יש הבדל בין מגע מיני ובין מגע שמביע חיבה. המחקרים הם בעד הפגנת מחוות שמבטאות אכפתיות, רוך, נועם, ולא מין או תשוקה. הכוונה היא לליטוף, חיבוק, אימרות אהבה, דאגה. למעשה מחווה שנראית לכם הגיונית בין הורה לילד- הביעו גם בין הורה להורה.

תינוקות מקבלים מסרים מגיל ינקות, והם למדים מזה על יחסים בין אנשים ועל עצמם. המסרים החזקים ביותר הם אלה הלא-מילוליים. ביניהם - צפייה בגילויי חיבה בין בני הבית. זו תהיה דוגמא לילדים לדרך אפשרית לתקשורת בין א שים ליקיריהם.

האושר שלכם כזוג הורים משפיע על אושר הילדים, והבעתו כלפי חוץ הכרחית לשם כך!



דברו איתי

WhatsApp_Gray_300x.png

עקבו אחריי ברשת החברתית

FB_1_300x.png
Instagram_300x.png
bottom of page